Hoppa till innehåll

…för många bilder

03 mars 2011

Gårdagens plåtning gick bra. Inga problem alls bortsett från att en dörr gick i baklås till ett rum där jag hade ställt in all fotoutrustning men efter att ha ringt till låssmedar som var ovilliga att hjälpa till blev det med bästa verktyget kofoten som mina snälla klasskompisar kom med. Vi kom in i rummet. I detta rum ställde vi upp värmefläktar och tända ljus för det var inte varmt i den gamla möbelfabriken som vi fotade i. Joel, Jenny och Emelie var mina modeller och stylist var Amanda. Det var kul. Solen gick ner lite för tidigt (eller att vi kom igång för sent) det gjorde att jag inte fotade så mycket i befintligt ljus som jag hade velat. Men ur allt ont kommer alltid något gott. Jag fick arbeta mer med blixtar och vara riktigt kreativ. Så jag fick inte den bilden jag hade tänkt ut från början utan istället fick jag en bild som jag inte hade tagit om inte solen hade gått ner och jag var tvungen att plocka fram blixtarna. Nu sitter jag i datorsalen med alldeles för mycket bilder. jag har gjort den första urrensningen och nu väntar uttagningarna för de bästa bilderna som ska få sig en skön behandling. Bilden ovan är på Joel på vinden i huset där golvet är fullt av fågels**t och där 5 fågelskelett låg och bidrog till stämningen.

2 kommentarer leave one →
  1. Rosita permalink
    03 mars 2011 23:53

    Glad att inte jag var där…..! (jobbar på min fågelfobi)

  2. 04 mars 2011 14:30

    Det ser fint ut Paulina… Keep it up!

Lämna en kommentar